Hedrar USA...

Aa. Förgyllde skoldagen med min gamla cheer-dräkt köpt på Americana. Tycker mycket om den, särskilt som USA glittrar jättemycket. Så kände mig jättecool. Dessutom hedrade jag ju mitt kommande värdland. <3
 
 


» Bex

Hej, jag har blivit antagen som utbytesstudent men vet inte om jag sa tacka ja eller inte. Jag är liksom inte helt säker på vad jag vill i nu läget… Du verkar vara så himla säker på ditt val att åka. Har du några tips på hur man ska tänka för att våga åka?
Super bra blogg förresten.

Svar: Hej! Åh tack så mycket! Sorry för sent svar. Jag föreslår att du läser andra utbytesbloggar (som det verkar som du gör) och tänker på dig själv i samma sits. Hur skulle det vara? Skulle du tycka att det var en börda/läskigt att klara sig själv, eller något spännande? Sedan kan du också ställa upp alla + och - med att åka, och helt enkelt titta på vilken sida som 'väger över'. Om det finns någon som har åkt tidigare så prata med honom/henne. Min syster åkte och älskade det, och det har definitivt peppat mig.
Sedan så tror jag att alla är lite smårädda - även om man inte alltid vill erkänna det, typ jag. Kom ihåg att man alltid har väldigt mycket stöd från både familj(er) och organisationen man åker med. Dessutom finns det supermånga andra utbytingar, som säkert också kommer att vara helt hysteriska - te.x jag, vi skulle ju kunna vara utbytes-buddies. Vad coolt! Tror också man ska fokusera på det bra, eftersom det mesta brukar ordna sig. Tänk på vad mycket man kommer att få uppleva! Visst är det lite läskigt, men man får helt enkelt försöka ta den rädslan och vända den till energi och pepp!
Tidigare utbytesstudenter har sagt såhär till mig: 'Om du tvekar, ÅK!' och det tror jag är väldigt sant. Tänk på det här också: Tror du att du skulle ångra dig om du inte åkte? Det tror jag nämligen! Hoppas det går bra för dig, kram /Sophia
Sophia W-B

2014-10-05 // 14:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback